PetĆ MĂĄria (SzĂ©kely MikĂł KollĂ©gium, Sepsiszentgyörgy Ă©s MTA-ELTE Fizika TanĂtĂĄsa KutatĂłcsoport)
#189, mĂ©rĂ©stechnika, mindennapi fizika, szĂĄmĂtĂĄstechnikaIdĆpont: 2018.11.29. (17:00 - )
Kivonat:
Ć°rkutatĂĄs, mƱholdak, vonalkövetĆ vagy sumot jĂĄtszĂł robotok… Olyan fogalmak ezek, amelyek mindenkit Ă©rdekelnek, de nagyon tĂĄvolinak, nĂ©ha elĂ©rhetetlennek tƱnnek. Ez viszont csak lĂĄtszat, mert mĂĄr a 9-10-es diĂĄk ismeretei, kĂvĂĄncsisĂĄga, fantĂĄziĂĄja Ă©s Ă©rdeklĆdĆ hozzĂĄĂĄllĂĄsa elĂ©g ahhoz, hogy mindezt mƱködĆkĂ©pessĂ© tegyĂŒk. Egy robot, mƱhold megĂ©pĂtĂ©se az ötlettĆl a mƱködĆkĂ©pes eszközig nagyon hosszĂș, Ă©rdekfeszĂtĆ feladat, amellyel szinte elĂ©rhetetlen tĂĄvlatok nyĂlnak meg a kreatĂv alkotĂĄsban. Azt, hogy egyszerƱ modelleket közĂ©piskolĂĄs szinten is lehet Ă©pĂteni, nagyon kevesen hiszik el, talĂĄn csak akkor, ha mĂĄr lĂĄtjĂĄk a kĂ©sz mƱszert. Az elĆadĂĄs sorĂĄn bemutatok nĂ©hĂĄny sajĂĄt eszközt az egyszerƱ Arduino meteo-ĂĄllomĂĄstĂłl a vonalkövetĆ robotig.
Az elĆadĂł ĂĄltal bemutatott videĂłk: